Dagens dilemma.

En första hälsning, med andra ord ett första intryck. Jag lider av ett problem som jag vet och också tror många där ute lider av. Eller problem kanske är fel att kalla det, men jag hittar inget bättre ord i mitt vokabulär atm. Dilemma låter nog bättre förresten, men hur som helst. För att komma till sak (saken?!) så tänker jag på en första träff med en människa du tidigare aldrig hört talas om. En främling.

På seder vanliga svenska manér skakar man oftast hand med personen. Och man utbyter sina namn. Det är där mitt problematiska dilemma infinner sig. Man har så fullt upp med att registrera allt ifrån personens i fråga utseende till att få sin egna mun att röra på sig att man totalt glömmer bort att ta åt sig något namn. Tio sekunder senare och personen som man mött har gått sin väg har man fullständigt tappat namnet på denne. Vart är den sociala kompetensen?

Jag tror verkligen inte att detta handlar om ointresse gentemot sin mötande utan mer att man har så fullt upp med att sitt egna intryck ska vara så välartat som möjligt att man inte hinner med någon namn reggning. Jag har försökt tänka på detta under ett flertal första-träffar med människor, men utan vidare framgångar.Om någon därute sitter och ruvar på några tips är dessa varmt välkomna att höra av sig till mig.

 

Med det sagt är även dagens inlägg slutfört.

Nu har jag en flickvän som väntar på mig. Ciao DanQ.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn, inga smeknamn tack:
Kom ihåg mig då?

E-postadress: (publiceras givetvis)

URL/Bloggadress/Smygreklam:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0