Hellre kontroveser än visor.

Jag ska börja om min vacklande bloggkarriär med en ny blogg och ett lika nytt namn. Huruvida namnet i sig har någon dold mening och historia låter jag vara oskrivet. En presentation av mig som enväldig skribent känns överflödig och jag hänvisar istället till min och vår allas Facebook.
Men dagens inlägg handlar varken om Facebook eller Lego, utan ska ta upp meningen med min blogg. Som jag ser på bloggvärlden är den fylld av bortskämda tonåringar med en verklighetsförankring liknande alliansens - ytterst minimal - följt av dödliga personers liv och deras kläduppsättningar (aka. Dagens outfit). Och nej, målet med min blogg är inte att klandra dessa människors val, tvärtom så förundras jag över deras ambitioner att faktiskt skriva varje dag och uppdatera var dag. Min blogg ska handla om mitt ironiska och udda liv. Jag ska skriva om saker som händer mig och saker som inte händer mig. Jag ska skriva om saker som stör mig och saker som inte stör mig, det finns faktiskt sådana saker också. Om ni faktiskt skulle få för er att bokmärka en blogg vid namn legomannen så är det fullt tillåtet.
Om ambitionen återfinns även imorgon återstår att se, förhoppningsvis sker en uppdatering redan imorgon, då med ett riktigt ämne att undersöka.
141209 - Daniel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn, inga smeknamn tack:
Kom ihåg mig då?

E-postadress: (publiceras givetvis)

URL/Bloggadress/Smygreklam:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0