Jag är inte din farsa.

Jo ett brådskande inlägg angående ryktesspridning och även lite moral, enligt traditionella manér.

Mitt otroligt säregna - och i eget tycke ganska roliga rykte - är för tillfället att jag tydligen ska bli pappa. 16 år och farsa. Låter som en b-film alá AV-media som är mening att man ska visa på sexualkunskapen i fyran. Allting startade med att jag drev med några i min klass att jag skulle bli pappa, på ett sådant där självklart, ironiskt och väldigt tydligt sätt. Min nytillkomna kusin på 3 månader hade förstått att jag var oseriös, mer än vanligt. Jag skrattade lite åt tanken på att dem skulle ta det hela seriöst och flög vidare.

 

Men sedan går det en vecka, cirkus, och jag får ett glatt och lika påverkat samtal av min bror. Han drar någon vals som liknar ; 'Vad fan, det kom fram några och sa du skulle bli farsa, stämmer det?'

Jag förklarade läget och han susade nöjt vidare in i dimman. Som om detta inte skulle vara nog så fick jag två stycken sms dagen efter som innehöll samma fråga. Och även denna gång förklarade jag läget och så var det avklarat.

 

Mitt problem och ilska ligger inte i att folk tror att jag ska bli farsa utan det absurda i att sprida saker om personer. Källkritik i alla ära, gott folk! Om vi nu ska se faderskap i dessa ”unga” åldrar som en misär och hemsk grej, som jag faktiskt tror att folk som sprider sådana här rykten hoppas på att man tycker, är det åt fanders. För vem vill sprida ett rykte som är roligt och lyckligt för den person som ryktet handlar om? - Det är fanimej inte många.

Nu är detta fallet/ryktet i mina ögon sett ganska komiskt och som jag bryr mig kalaspuff om. Fast då det krävs två för att dansa tango så måste jag avvärja detta rykte. Och för att göra er, jag kallar er ”spridare”, besvikna så hade jag faktiskt också brytt mig kalaspuff om fallet hade varit så att jag faktiskt skulle få äran att bli farsa.

 

Det är inte OK att leva i andras olycka, så länge det inte är skadeglädje vill säga. Man måste hitta en bra nivå som man kan principiellt följa sedan. Njäea, jag kräver bättring! Någon som visar vart skåpet ska stå. Frivilliga?

 

Cheers, Daniel!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn, inga smeknamn tack:
Kom ihåg mig då?

E-postadress: (publiceras givetvis)

URL/Bloggadress/Smygreklam:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0