EI SAA PEITÄÄ.

Till en början ska jag be er stackars läsare om ursäkt för dålig uppdatering här på baskerbo. Eller iaf. från min kant. Fredrik däremot har varit något mer produktiv och aktiv måste jag erkänna. För att återgå till topic så tänkte jag slänga in något som jag tror alla vi dödliga varit med om eller lider av. Ei saa peitää, Må ikke tilldekkes, Får ej övertäckas, dessa varningar har jag nog suttit och läst en sisådär oberäkneligt många gånger. Jag talar om ett element och om en toalett. Jag talar om ett beroende om att ständigt behöva ha något att läsa när man sitter och gör sådant groteskt som att sitta på en water closet. Huruvida du som läsare lider av detta eller ej är för mig en gåta men jag tror då inte att jag är ensam om detta missbruk. Vad som helst, en liten parfym burk (Eau de toilette), en tvålförpackning från Änglamark (Flytande tvål/såpe), eller den berömdaDassboken går bra att läsa på bara sålänge jag har något att läsa. Texten kan vara skriven på alla möjliga språk, bara det är text. Tror nog att jag kan rabbla upp hela numret till Änglamarks konsumentkontakt.

 

Att kalla detta en tvångstanke tycker jag är fel, det är snarare ett behov. Jag lider av ett likartad problem vid frukostbordet fast denna gången är tillgången på läs-material betydligt bättre. Hur många sitter inte och läser mjölkens-baksida? Jag vet att ni sitter och skäms över kunskapen om att veta hur mycket protein en deciliter mjölk innehåller. Inget att skämmas över alls. Nu har jag kommit ur garderoben med mitt ständigt återkommande missbruk. Låt oss kalla detdassläsofili.

Tack för i dag. 
D.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn, inga smeknamn tack:
Kom ihåg mig då?

E-postadress: (publiceras givetvis)

URL/Bloggadress/Smygreklam:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0