Gaylord Nelson.

Nu sitter man här i sommarens ljuvaste tider och skriver ett blogginlägg. Magkänslan säger mig att något är fel. Ska man gå ut eller bara dricka ett glasProviva® till, det är frågan. Hursomhelst så kör jag vidare på ett blogginlägg helt enkelt. Eller enkelt vetifan om det är egentligen. För att återgå till mer väsentliga ting så ska dagens yber-inlägg handla om principers vara eller icke vara. Daniel, idag även undertecknad, är en stark principgubbe. För att handplocka en av mina favoritprinciper så valdes ”fjäsk” aka. rövslickeri. Det är nog också en av de starkare av dem. Frågan jag ofta ställt mig själv angående detta med mina principer och just denna fjäsk-princip är om jag vinner på det själv eller å andra sida förlorar på det. Egentligen spelar det mindre roll för mig, då jag mår bäst av att inte släppa på mina principer en tum. Men just den tanken gör mig kluven, ska man behålla sina levnadsregler eller släppa på dem enbart för egen vinning? Jag hatar moral, då det kan vara båda enkel, dubbel, trippel och frippel(!), eller quadruppel som det så fint namngetts.

 

Om man ska leta en antonym till principgubbe så måste det bli något i stil med flexibel-gubbe. För flexibel är det minsta man är som principgubbe (nu får jag säkert en feminist hängandes i hälsenorna, så principgumma√). Eller man kan givetvis vara flexibel ändå, bara det att man inte släpper på just dem punkterna man bestämt sig för att hålla fast vid.       För att försöka hålla fast fötterna vid jorden och inte bli något av en eremit så måste man kunna släppa på sina principer när man mött sin överman eller om ni så vill ; överkvinna. Min kära moder är av sådan rang - hon vinner över mina principer allt för ofta... Hon är också ensam om att ha lyckats med denna bedrift. Jag hoppar tillbaka till fjäskhatet igen, efter terminens slut slog det mig att om jag använt lite gulligt snack och lite onödiga komplimanger så hade min slutpoäng sett annorlunda ut. Men det är ju bara lösa spekulationer från min sida som saknar källor men med en gnutta intuition.

Fingertoppskänsla gott folk, fingertoppskänsla. Det blir får bliva dagens episka epilog.

 

På återseende!

DanQ.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn, inga smeknamn tack:
Kom ihåg mig då?

E-postadress: (publiceras givetvis)

URL/Bloggadress/Smygreklam:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0